Warunki ogólne
Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe Holenderskiej Organizacji Thuiswinkel zostały sporządzone w porozumieniu ze Związkiem Konsumentów (Consumentenbond) w ramach Grupy Koordynacyjnej ds. Samoregulacji (Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg - CZ) Rady Społeczno-Ekonomicznej (Sociaal-Economische Raad) i wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.
Spis treści:
Artykuł 1 - Definicje
Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
Artykuł 3 - Zastosowanie
Artykuł 4 - Oferta
Artykuł 5 - Umowa
Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy
Artykuł 7 - Koszty w przypadku odstąpienia od umowy
Artykuł 8 - Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
Artykuł 9 - Cena
Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja
Artykuł 11 - Dostawa i wykonanie
Artykuł 12 - Transakcje rozłożone w czasie
Artykuł 13 - Płatność
Artykuł 14 - Rozstrzyganie skarg
Artykuł 15 - Spory
Artykuł 16 - Przepisy dodatkowe lub odbiegające od normy
Artykuł 1 - Definicje
W tych warunkach stosuje się następujące definicje
1. Okres ochłodzenia: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy.
2. Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania zawodu lub prowadzenia działalności gospodarczej i która zawiera z wykonawcą umowę na odległość.
3.Dzień: dzień kalendarzowy.
4. Transakcja rozłożona: umowa na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, której obowiązek dostawy i/lub zakupu jest rozłożony na pewien okres.
5. Trwały nośnik danych: każdy środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych osobiście do niego w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi w przyszłości i odtworzenie ich w niezmienionej postaci.
6. Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w okresie możliwości odstąpienia od umowy.
7. Wykonawca: osoba fizyczna lub prawna, która oferuje konsumentom produkty i/lub usługi na odległość.
8. Umowa na odległość: umowa, w której w ramach zorganizowanego przez przedsiębiorcę systemu sprzedaży na odległość produktów i/lub usług, do czasu zawarcia umowy korzysta się wyłącznie z jednej lub więcej technik porozumiewania się na odległość.
9. Technika porozumiewania się na odległość: środki, które mogą być użyte do zawarcia umowy ,bez jednoczesnej obecności konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym lokalu.
Artykuł 2 - Tożsamość wykonawcy
Nazwa wykonawcy: Sklep Piękna Panna Młoda
Adres do korespondencji: Olivier van Noortlaan 108, 3133 AT, Vlaardingen (Holandia)
Numer telefonu: 00 31 10 3132727
Z przedsiębiorcą można się skontaktować telefonicznie: od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.30
Adres e-mail: [email protected]
Numer CCI: 80045766 (Rotterdam)
Numer identyfikacyjny VAT: NL861538481B01
Jeżeli działalność przedsiębiorcy podlega odpowiedniemu systemowi zezwoleń: dane organu nadzor. Jeżeli przedsiębiorca wykonuje zawód regulowany :stowarzyszenie lub organizację zawodową, w której jest zrzeszony,tytuł zawodowy, miejsce w UE lub Europejskim Obszarze Gospodarczym, w którym został przyznany;
odniesienie do zasad zawodowych, które obowiązują w Holandii i wskazania.
Artykuł 3 - Zastosowanie
1. Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty Wykonawcy, oraz do każdej umowy, zawieranej na odległość pomiędzy Wykonawcą a konsumentem.
2. Przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków jest udostępniany konsumentowi. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, konsument jest informowany, przed zawarciem umowy na odległość, że ogólne warunki są dostępne do wglądu w lokalu przedsiębiorcy i zostaną mu przesłane na jego żądanie tak szybko, jak to możliwe i nieodpłatnie.
3. Jeżeli umowa na odległość zawierana jest drogą elektroniczną, tekst niniejszych ogólnych warunków może, w drodze odstępstwa od postanowień poprzedniego ustępu i przed zawarciem umowy na odległość, zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby tekst ten mógł być przechowywany przez konsumenta w prosty sposób na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, konsument jest informowany przed zawarciem umowy na odległość o miejscu, w którym może zapoznać się z ogólnymi warunkami za pomocą środków elektronicznych ,oraz o tym, że warunki te zostaną mu przesłane na jego żądanie jak najszybciej i bezpłatnie, drogą elektroniczną lub w inny sposób.
4. W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków obowiązują również szczególne warunki dotyczące produktu lub usługi, akapit drugi i trzeci stosuje się odpowiednio, a konsument w przypadku sprzecznych ogólnych warunków, może zawsze powołać się na obowiązujące postanowienie, które jest dla niego korzystniejsze.
Artykuł 4 - Oferta
- Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności, lub jest warunkowa, informacja ta powinna być wyraźnie podana w ofercie.
- Oferta powinna zawierać pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis powinien być wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi właściwą ocenę oferty. Zdjęcia, które wykonawca może wykorzystać, są wiernym odwzorowaniem oferowanych produktów i/lub usług. Wykonawca nie jest związany pozornymi omyłkami lub błędami w ofercie.
- Każda oferta zawiera takie informacje, aby dla konsumenta było jasne, jakie prawa i obowiązki wiążą się z przyjęciem oferty. Obejmuje to w szczególnościcena z VAT,oraz wszelkie koszty dostawy;
-sposób realizacji umowy oraz działania niezbędne do jej wykonania
-możliwości zastosowania lub braku możliwości zastosowania prawa do odstąpienia od umowy;
-sposób zapłaty, dostawy i wykonania umowy;
-okres przewidziany na przyjęcie oferty lub okres, w którym wykonawca gwarantuje uzyskanie ceny
-wysokość opłaty za komunikację na odległość, jeżeli koszty korzystania z technologii do komunikacji na odległość są obliczane na innej podstawie niż zwykła opłata podstawowa za wykorzystywany środek komunikacji;
-czy umowa jest archiwizowana po jej zawarciu, a jeśli tak, to w jaki sposób konsument może się z nią zapoznać;
-sposób, w jaki konsument przed zawarciem umowy może sprawdzić dane przekazane w związku z umową oraz, w razie potrzeby, sposób ich poprawiania
-wszelkie inne języki, w których można zawrzeć umowę oprócz niderlandzkiego
-kodeksy postępowania, którym podlega przedsiębiorca, oraz sposób, w jaki konsument może zapoznać się z tymi kodeksami postępowania drogą elektroniczną; oraz
minimalny okres obowiązywania umowy na odległość w przypadku transakcji rozłożonej w czasie.
Artykuł 5 - Umowa
1. Umowa dochodzi do skutku, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, w momencie przyjęcia przez konsumenta oferty i spełnienia określonych w niej warunków.
2. Jeżeli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie elektronicznego przyjęcia oferty. Dopóki odbiór ten nie zostanie potwierdzony przez przedsiębiorcę, konsument może rozwiązać umowę.
3. Jeżeli umowa jest tworzona drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne ,w celu ochrony elektronicznego przekazu danych oraz zapewni bezpieczne środowisko internetowe. Jeśli konsument ma możliwość płacenia elektronicznego, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki bezpieczeństwa.
4. Przedsiębiorca może - w granicach prawa - zapoznać się ze zdolnością konsumenta do wywiązania się ze zobowiązań płatniczych, a także ze wszystkimi tymi faktami i czynnikami, które są istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tego badania przedsiębiorca ma uzasadnione powody, aby nie zawierać umowy, jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia lub wniosku albo do dołączenia szczególnych warunków realizacji.
5. Przedsiębiorca wraz z produktem lub usługą prześle konsumentowi następujące informacje w formie pisemnej lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać w dostępny sposób na trwałym nośniku danych:
1.- adres wizytowy placówki gospodarczej Przedsiębiorcy, pod którym Konsument może się skontaktować w sprawie reklamacji;
2. -warunki i sposób, w jaki Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, lub wyraźne oświadczenie dotyczące wyłączenia prawa odstąpienia od umowy;
3.- informacje o gwarancjach i istniejącej obsłudze posprzedażowej;
4.- dane zawarte w art. 4 ust. 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca przekazał konsumentowi te dane jeszcze przed wykonaniem umowy;
5.- wymagania dotyczące rozwiązania umowy, jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż jeden rok lub na czas nieokreślony.
6.- W przypadku transakcji długoterminowej, przepis z poprzedniego akapitu dotyczy tylko pierwszej dostawy.
Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsument może rozwiązać umowę związaną z zakupem produktu w okresie do namysłu trwającym co najmniej 14 dni bez podawania przyczyn. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o przyczynę odstąpienia od umowy, ale nie może zobowiązać konsumenta do podania przyczyny (przyczyn).
- Okres na ochłonięcie, o którym mowa w ust. 1, rozpoczyna się w dniu następującym po otrzymaniu produktu przez konsumenta ,lub osobę trzecią wyznaczoną uprzednio przez konsumenta, która nie jest przewoźnikiem, lub w przypadku,gdy:
1. - konsument zamówił wiele produktów w jednym zamówieniu: dzień, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała ostatni produkt. Przedsiębiorca może, o ile wyraźnie poinformował o tym konsumenta przed złożeniem zamówienia, odmówić przyjęcia zamówienia na wiele produktów o różnym czasie dostawy.
2. - dostawa produktu składa się z kilku przesyłek lub części: dzień, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała ostatnią przesyłkę lub ostatnią część;
3.- w przypadku umów o regularne dostarczanie produktów w określonym czasie: dzień, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała pierwszy produkt.
Artykuł 7 - Koszty w przypadku odstąpienia od umowy
1. Jeżeli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponoszone są na jego koszt.
2. Jeżeli konsument uiścił jakąś kwotę, przedsiębiorca zwróci ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia zwrotu lub odstąpienia od umowy.
Artykuł 8 - Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
1. Przedsiębiorca może pozbawić konsumenta prawa do odstąpienia od umowy w zakresie określonym w ust. 2 i 3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest ważne tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie zaznaczył ten fakt przy składaniu oferty, lub przynajmniej w odpowiednim czasie przed zawarciem umowy.
2. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w przypadku produktów;
1. Które zostały stworzone przez przedsiębiorcę zgodnie ze specyfikacją konsumenta;
2. Które mają wyraźnie osobisty charakter;
3. Które nie mogą być zwrócone ze względu na ich charakter;
4. Które szybko się psują lub starzeją;
5. Których cena podlega wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
6. Dla pojedynczych gazet i czasopism;
7. W przypadku nagrań audio i wideo ,oraz oprogramowania komputerowego, którego pieczęć została złamana przez konsumenta.
3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w przypadku usług
1. Dotyczących zakwaterowania, transportu, działalności restauracyjnej lub wypoczynku, które mają być wykonane w określonym dniu lub w określonym czasie
2. Których dostarczanie rozpoczęło się, za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do namysłu;
3. Dotyczących zakładów wzajemnych i loterii.
Artykuł 9 - Cena
- W okresie ważności ,wymienionym w ofercie ,ceny oferowanych produktów i/lub usług nie ulegają podwyższeniu, za wyjątkiem zmian cen wynikających ze zmiany stawek podatku VAT
- W przeciwieństwie do poprzedniego punktu, przedsiębiorca może oferować produkty, lub usługi, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu, po cenach zmiennych. Ten związek z wahaniami i faktem, że wszelkie wymienione ceny są cenami zalecanymi, będzie wspomniany przy ofercie.
- Podwyższenie cen w okresie 3 miesięcy od zawarcia umowy jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy wynika z przepisów ustawowych lub postanowień.
- Podwyższenie cen od 3 miesięcy po zawarciu umowy jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy przedsiębiorca to zastrzegł ,lub wynika to z przepisów lub postanowień ustawowych,oraz wtedy ,gdy konsument jest uprawniony do wypowiedzenia umowy, w dniu wejścia w życie podwyżki cen.
- Ceny wymienione w ofercie produktów, lub usług ,zawierają podatek VAT.
Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja
1. Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacją wymienioną w ofercie, uzasadnionymi wymogami niezawodności i/lub użyteczności, oraz w dniu zawarcia umowy obowiązującymi przepisami prawa i/lub przepisami państwowymi. Jeżeli zostało to uzgodnione, przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do innego niż normalne użytkowania.
2. Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie narusza uprawnień i roszczeń prawnych, których konsument na podstawie umowy może dochodzić od przedsiębiorcy.
Artykuł 11 - Dostawa i wdrożenie
- Przedsiębiorca zobowiązany jest, do najwyższej staranności przy przyjmowaniu i realizacji zamówień produktów ,oraz przy ocenie wniosków o świadczenie usług.
- Miejscem dostawy jest adres, który konsument podał do wiadomości firmy.
- Z zastrzeżeniem postanowień artykułu 4 niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, Spółka będzie realizować przyjęte zamówienia z dogodną szybkością, ale co najmniej w ciągu 30 dni, chyba że uzgodniono dłuższy termin dostawy. Jeżeli dostawa uległa opóźnieniu, lub zamówienie nie może być zrealizowane ,lub może być zrealizowane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany w terminie 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku, konsument ma prawo do bezpłatnego rozwiązania umowy, oraz prawo do ewentualnego odszkodowania.
- W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z poprzednim ustępem, przedsiębiorca zwróci konsumentowi wpłaconą przez niego kwotę tak szybko, jak to możliwe, najpóźniej w ciągu 30 dni od rozwiązania.
- Jeżeli dostarczenie zamówionego produktu okaże się niemożliwe, przedsiębiorca dołoży starań, aby dostarczyć artykuł zastępczy. O fakcie dostarczenia artykułu zastępczego zostaniecie Państwo poinformowani w sposób jasny i zrozumiały, najpóźniej w momencie dostarczenia. Prawo do odstąpienia od umowy nie może być wyłączone przy artykułach zamiennych. Koszt ewentualnej przesyłki zwrotnej ponosi przedsiębiorca.
- Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty produktów spoczywa na przedsiębiorcy do momentu dostarczenia ich do konsumenta lub przedstawiciela wcześniej wyznaczonego i ogłoszonego przedsiębiorcy, chyba że uzgodniono inaczej.
Artykuł 12 - Transakcje ciągłe: czas trwania, zakończenie i przedłużenie
Zakończenie
1. Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony, której przedmiotem jest regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług w każdym czasie, z zachowaniem ustalonych zasad wypowiedzenia i z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
2. Konsument może zawrzeć umowę na czas określony, która obejmuje regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w dowolnym momencie na koniec ustalonego okresu wypowiedzieć obowiązujące zasady rozwiązywania umów i wypowiedzieć umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
3. Konsument może wypowiedzieć umowy, o których mowa w poprzednich ustępach
- wypowiedzieć je w każdym czasie i nie ograniczać się do wypowiedzenia w określonym czasie lub w określonym okresie;
- zakończyć je w taki sam sposób, w jaki zostały przez niego rozpoczęte;
- wypowiedzieć je z takim samym okresem wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca przewidział dla siebie.
Przedłużenie
4. Umowa, która została zawarta na czas określony i która obejmuje regularne dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może być milcząco przedłużona lub odnowiona na czas określony.
5. Niezależnie od poprzedniego ustępu, umowa na czas określony, która została zawarta na regularne dostarczanie dzienników lub tygodników, może zostać milcząco przedłużona na okres maksymalnie trzech miesięcy, jeżeli konsument ma prawo do rozwiązania przedłużonej umowy przed upływem okresu przedłużenia, z zachowaniem okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
6. Umowa na czas określony, która została zawarta w celu regularnego dostarczania produktów lub usług, może zostać automatycznie przedłużona na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument ma w każdej chwili prawo do jej rozwiązania z zachowaniem okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca oraz okresu nieprzekraczającego trzech miesięcy, jeżeli umowa dotyczy regularnego dostarczania dzienników lub tygodników, ale rzadziej niż raz w miesiącu.
7. Umowa na czas określony dotycząca regularnego dostarczania, w drodze wprowadzenia, gazet i czasopism codziennych lub tygodniowych (prenumerata próbna lub wstępna) nie będzie milcząco kontynuowana i wygaśnie automatycznie po zakończeniu okresu próbnego lub wstępnego.
Czas trwania
8. Jeżeli umowa trwa dłużej niż rok, po upływie roku konsument może w każdej chwili ją rozwiązać, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, chyba że rozsądek i uczciwość sprzeciwiają się rozwiązaniu umowy przed upływem uzgodnionego terminu.
Artykuł 13 - Płatność
1. O ile nie uzgodniono innego terminu, kwoty należne od konsumenta powinny zostać zapłacone w ciągu 14 dni od rozpoczęcia okresu do namysłu, o którym mowa w art. 6 ust. 1. W przypadku umowy o świadczenie usługi okres ten rozpoczyna się po otrzymaniu przez konsumenta potwierdzenia zawarcia umowy.
2. W przypadku sprzedaży produktów konsumentom, ogólne warunki handlowe nigdy nie mogą przewidywać zaliczki w wysokości większej niż 50%. W przypadku ustalenia zaliczki, konsument nie może powoływać się na żadne prawa dotyczące realizacji danego zamówienia lub usługi (usług) przed wpłatą ustalonej zaliczki.
3. Konsument ma obowiązek niezwłocznie zgłosić przedsiębiorcy nieścisłości, w przekazanych, lub wymienionych danych dotyczących płatności.
4. W przypadku braku płatności ze strony konsumenta i z zastrzeżeniem ograniczeń prawnych, przedsiębiorca ma prawo obciążyć konsumenta wszelkimi ustalonymi wcześniej uzasadnionymi kosztami poniesionymi przez niego.
Artykuł 14 - Procedura składania skarg
1. Przedsiębiorca posiada wystarczająco upublicznioną procedurę składania skarg i rozpatruje skargę zgodnie z tą procedurą.
2. Reklamacje dotyczące realizacji umowy muszą być złożone przedsiębiorcy w rozsądnym terminie, wyczerpująco i jasno opisane, po stwierdzeniu przez konsumenta wad.
3. Odpowiedzi na reklamacje złożone do przedsiębiorcy udziela się w terminie 14 dni, liczonym od dnia ich otrzymania. Jeżeli reklamacja wymaga przewidywalnie dłuższego czasu rozpatrywania, przedsiębiorca udzieli odpowiedzi w terminie 14 dni z informacją o jej otrzymaniu i wskazaniem, kiedy konsument może spodziewać się bardziej szczegółowej odpowiedzi.
4. Jeżeli reklamacja nie może być rozwiązana w ramach wzajemnych konsultacji, powstaje spór, który podlega systemowi rozstrzygania sporów.
Artykuł 15 - Spory
W przypadku umów pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, do których odnoszą się niniejsze ogólne warunki, zastosowanie ma wyłącznie prawo holenderskie.
Artykuł 16 - Przepisy dodatkowe lub odmienne
Dodatkowe postanowienia lub postanowienia odbiegające od niniejszych ogólnych warunków, nie mogą być niekorzystne dla konsumenta i powinny być utrwalone na piśmie, lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać w dostępny sposób ,na trwałym nośniku danych.